duminică, 15 ianuarie 2017

Miss Ianuarie... sau tort mousse cu ciocolata

Aceasta prajitura ne-a facut sa ne indragostim iremediabil de gustul ei fin, de textura spumoasa si de prezenta fermecatoare.

O prajitura surprinzatoare, de iarna, in care am incorporat arome clasice de nuci, portocale, scortisoara alaturi de ingredinete exotice ca smochine, curmale, unt de cocos.

O prajitura atat de buna incat ni s-a parut cea mai buna pe care am mancat-o vreodata, atat de buna incat am facut-o 2 week-end-uri la rand si am fi facut-o si in al treilea daca nu am fi plecat de acasa.

S-au lasat cucerite de aromele si textura sa pura chiar si persoane care iubesc bucataria romaneasca traditionala cu prajiturile ei pline de grasimi de toate culorile, zaharuri si fainuri super rafinate.

Dar mai bine sa trecem la partea interesanta:

      BLAT:
  • 1 cana nuci
  • 1 cana smochine
  • 1 lingura ulei
Macinati nucile, adaugati smochinele si uleiul si blend-uiti totul pret de 1 minut.
Intindeti blatul in forma de tort, ajutandu-va cu degetele usor umezite; puneti-l apoi la frigider pana pregatiti crema.

        CREMA:
  • 1 cana caju hidratat (2-3 ore)
  • 1/3 cana apa
  • 1/3 cana unt de cocos topit
  • 1/3 cana unt de cacao topit + 3 linguri cacao (sau carob)
  • 1/3 cana pasta de curmale*
* in loc de unt de cacao si cacao puteti pune o tableta de ciocolata neagra topita, dar prajitura nu va mai avea acea textura de mousse, care se topeste in gura
* Pasta de curmale o faceti din 10-12 curmale blend-uite cu putina apa
Pentru ORNAT:
  • 2 linguri cacao amestecate cu 1/2 linguita scortisoara
  • coaja de portocala taiata julienne si ucata
INSTRUCTIUNI:
  1. Blend-uiti alunele caju cu apa si cu pasta de curmale pana se transforma intr-o pasta fina.
  2. Topiti untul de cacao si untul de cocos pe baie de abur si amestecati-le cu cacaoa.
  3. Adaugati-le la compozitia de caju si amestecati bine inca un minut.
  4. Gustati crema, daca e prea dulce, mai adaugati cacao, daca e prea amara, mai adaugati pasta de curmale.
  5. Turnati compozitia peste blat si dati la frigider pentru 4-5 ore.
Am pudrat-o cu cacao pe deasupra si am creat o floare din fasiile de coaja de portocala care, in urma uscarii, s-au ondulat frumos.

Prajitura tine la frigider 4-5 zile.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu