miercuri, 18 ianuarie 2017

Supa raw de avocado

Ziua aceea, cand intri in bucatarie extrem de presata de timp si nu stii pe ce sa pui mana mai repede ca sa incropesti ceva de mancare si cand intelegi mai bine decat oricand altcandva utilitatea ideii de fast food! Dar cine spune ca vegansimul nu ofera solutii fast food aflate insa la polul opus, din punct de vedere nutritiv, meniurilor junk-food pe care le gasesti la orice colt de strada? Si cred ca pot sa va ofer un exemplu foarte bun chiar acum.


Neavand prea mult timp la dispozitie, am intrat repede in bucatarie unde aproape intotdeauna am cateva fructe de avocado si cativa castraveti in frigider asa ca m-am apucat sa le curat foarte rapid, impreuna cu niste catei de usturoi, am stors niste lamaie, am bagat totul intr-un vas si am mixat cu blenderul vertical pana s-au omogenizat. La sfarsit am mai pus si putina apa pentru a obtine o consistenta apropiata de cea a unei supe crema. Si uite asa, in cateva minute, am obtinut o supa crema raw de avocado si castraveti  despre care va pot spune ca este foarte gustoasa si consistenta dar e adevarat ca se potrivieste mai bine in sezonul cald pentru ca are un efect racoritor.



Sa va povestesc un pic si despre valentele nutritive ale acestei supe? Hai ca mai am inca timp, pentru ca azi am rezolvat problema pregatirii cinei mai repede decat aveam nevoie. Pai sa o luam in ordine:
avocado - este o sursa importanta de acizi grasi si contine circa 20 de nutrienti esentiali, precum fibrele, potasiul (intr-o cantitate dubla comparativ cu bananele), vitamina E, complexul de vitamine B si acid folic;
castravetele -  o sursa extraordinara de vitamina A, vitaminele din complexul B, vitamina C, E, acid cafeic, acid folic si saruri minerale (calciu, magneziu, potasiu, zinc, siliciu, fier) si are, de asemenea, proprietati antioxidante;
usturoiul - aici nici nu stiu cu ce sa incep pentru ca ar trebui sa scriu randuri intregi; contine saruri minerale, vitamine (A, B, PP, C) si doua substante - alicina si garlicina - cu efecte antibiotice. Despre celelalte efecte ale usturoiului, promit ca il voi ruga pe Florin sa scrie un articol mai amplu pentru ca este foarte mult de povestit;
lamaia - este celebra pentru faptul ca ar fi o sursa esentiala de vitamina C insa, pe langa aceasta, ea mai contine si vitamina B, fosfor, proteine si carbohidrati, dar si flavonoide care detin proprietati antioxidante.

Repede, repede, sa va dau si cantitatile pentru ca nu mai am timp si trebuie sa plec. Pentru o portie de supa, aveti nevoie de urmatoarele ingrediente si cantitati:
- 1 avocado, 
- 3 castraveciori fara coaja, 
- 1 catel de usturoi, 
- 2-3 linguri zeama de lamaie, 
Merge de minune cu cateva seminte de pin si putina menta, fie ea si uscata, adaugate ca decor, la final.
Pofta buna la sanatate si sa-mi povestiti daca si cat de mult v-a placut supa raw-vegana!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu