luni, 30 ianuarie 2017

Tortul casei

A devenit o traditie, cred, ca aproape ori de cate ori este ziua vreunui membru al grupului "Be fit!" care vine la Ora de miscare, sa pregatesc cate un tort vegan pentru a sarbatori evenimentul. Asa s-a intamplat si saptamana aceasta cand a fost ziua lui Bogdan. 

La Ora vin intotdeauna cel putin 10-15 persoane, fiecare cu gusturile si preferintele sale, asa incat trebuia sa fac ceva care sa placa majoritatii. Tocmai de aceea m-am gandit ca, de aceasta data, sa fac unul dintre torturile mele obisnuite, un fel de... "prajitura casei". E genul acela de prajitura care intotdeauna stii ca iti iese foarte bine si cu care nu ai cum sa dai gres. Tocmai de aceea il voi numi "Tortul casei". Glazura de ciocolata si continutul cremos avand niste ingrediente "secrete" care ii dau un gust delicios, erau atuurile principale ale acestie prajituri care a fost apreciata ori de cate ori am facut-o. 


Unele ingrediente le aveam deja in casa (nuci, miere, sare fara iod), asa incat a mai trebuit sa cumpar doar niste migdale, chia, ulei de cocos, unt de cocos si ciocolata neagra.

Pentru Blat am avut nevoie de urmatoarele ingrediente:
- 350-400 grame migdale si miez de nuca;
- 3 linguri de miere;
- 3 linguri de ulei de cocos;
- un praf de sare fara iod.
Am maruntit, la robot, mai intai nucile si migdalele cu sarea, apoi am adaugat mierea si uleiul de cocos. A rezultat o compozitie sfaramicioasa si lipicioasa pe care am intins-o pe un platou (intr-un inel de tort cu diametrul de 25 cm), pe post de blat. Apoi am dat-o la frigider cat timp am pregatit crema.

Pentru Crema am avut nevoie de urmatoarele ingrediente:
- 150 grame  chia (vreo 6 linguri cu varf);
- 4 cutii cu lapte-crema de cocos;
- 4 linguri de miere;
- 3 ciocolate negre (trebuie sa fie cel putin 75% cacao).
Am pus laptele de cocos intr-un vas incapator si am amestecat cu mierea, apoi cu semintele de chia; la final am turnat ciocolata topita si am amestecat bine. Am turnat aceasta compozitie peste blat si am dat totul la frigider pentru 24 de ore insa se poate lasa si doar peste noapte.

Pentru Glazura am folosit urmatoarele ingrediente:
- 2 ciocolate negre;
- 6 linguri unt de cocos;
- 1 lingurita de miere.
Dupa ce am topit ciocolata, am amestecat-o cu untul de cocos si cu mierea si am turnat aceasta compozitie peste tort, incercand sa o intind cat mai uniform. Imediat am pus si decorul pentru a se fixa mai bine in glazura de ciocolata, inainte ca aceasta sa se intareasca. Pentru decor eu am folosit fulgi de cocos, migdale tocate, bobite de rodie si cateva petale de trandafir uscate si maruntite.

Nu stiu daca "de vina" a fost doar gustul si textura cremoasa a tortului, sau si pofta de mancare/foame cauzata de oboseala de la finalul sesiunii de antrenament, pentru ca, ceea ce vedeti voi in fotografie, a avut o viata extrem de scurta dupa ce s-a terminat Ora de miscare. Practic, a fost mancat pe nerasuflate de catre toti cei prezenti iar motivul vi-l poate spune oricare dintre ei asa ca puteti intra pe grup si sa-i intrebati. Sau il puteti face si voi acasa si va veti da singuri seama, la final, care ar fi cauza.

P.S. Daca totusi va doriti sa gustati acest tort dar nu aveti timpul necesar sa il faceti sau aveti emotii ca nu veti reusi, il puteti primi acasa in doua zile, la pretul de 200 de lei. Detaliile sale "tehnice" sunt: diametru: 25 cm; greutatea: aprox. 2 kg.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu