luni, 16 ianuarie 2017

Supa crema de morcovi cu ghimbir, buna de servit la gura sobei

Dupa doua ore de tavalit muntii de zapada proaspat asternuta in aceste zile de inceput de ianuarie, Eva si Filip au navalit in casa, imbujorati la fata, facand un taraboi de nedescris: "Mami, mi-e foame! Mami mi-e foame!..." strigau amandoi incercand sa se acopere unul pe celalalt. In spatele lor, Florin care ii zorea sa intre mai repede, imi spuse razand: "Am avut ajutoare serioase la deszapezit masina!"
Iarna de afara imi aduce aminte de copilarie si ma bucur cand ii vad pe micutii nostri ca au si ei parte acum, de "zapezile de altadata".

De cand au iesit din casa am stiut ca vor veni cu o foame de lupisori hamesiti dupa frigul si nametii de afara asa ca am intrat in bucatarie gandindu-ma la care ar fi cea mai potrivita masa in aceasta situatie. Era clar ca trebuie sa fie ceva consistent si care sa-i incalzeasca repede... "O supa-crema!" E consistenta dar... parca ar mai fi nevoie de ceva... o aroma de iarna, ceva care sa dea senzatia de cladura... un condiment... Cele mai "asortate" condimente acestui anotimp sunt scortisoara, cuisoarele, ghimbirul si piperul. Nu-mi lipsea niciunul dintre ele asa ca trebuia sa ma gandesc in primul rand la ce voi pune in crema pentru a ma decide ce condiment sa folosesc. 

Primele legume care mi-au picat sub priviri au fost cartofii si morcovii. Da, sunt ingrediente ideale pentru o supa crema nu doar consistenta ci si sanatoasa! Morcovii, prin continutul bogat de vitamine (A, B1, B2, B6, C,E, K, P etc), fier, saruri (potasiu, magneziu, fosfor si calciu) si aminoacizi, reprezinta un aliment deosebit de sanatos si adecvat unui anotimp in care sistemul imunitar este pus la incercare. Cartofii sunt si ei, la randul lor, bogati in vitaminele C, B6 si A, dar si in potasiu, fier si cupru. Iar o supa crema de morcovi si cartofi cu ce merge mai bine condimentata daca nu cu... ghimbir. Sa mai amintesc aici si faptul ca ghimbirul intareste sistemul imunitar, contine o multime de vitamine, uleiuri volatile si compusi fenolici? Nu! Mai bine ma apuc de pregatit supa ca sa fie gata cand se vor intoarce "lupisorii" de la zapada.

Mai intai, mi-am facut inventarul tuturor ingredientelor necesare:
- 1 kg de morcovi
- 0,5 kg cartofi
- 1 bucata de ghimbir (eu am pus una mai mare insa se alege dupa gust)
- 1 cutie de lapte-crema de cocos (250 ml)
 -sare, piper (cantitatile se stabilesc dupa gust)
- ulei de masline (cateva linguri)
- cateva nuci maruntite, seminte de susan si fulgi de ardei (toate astea se pun pentru decor, in farfurie).

Apoi am trecut la treaba. Am pus la fiert morcovii si ghimbirul in apa cu sare dupa care le-am pasat la blender dar am pastrat apa in care acestea au fiert pentru a regla, la final, consistenta cremei (mai groasa sau mai fluida). Separat, am fiert cartofii si i-am pasat cu furculita pentru ca la blender stiam ca devin cleiosi. Am amestecat apoi totul cu laptele de cocos si cu uleiul de masline si am mai subtiat un pic crema, cu apa in care au fiert legumele. La final am mai adaugat sare si piper. Cine spunea ca e complicat sa faci mancare sau ca se pierde prea mult timp in bucatarie?

Dupa ce s-au dezbracat in mare graba si si-au spalat manutele inghetate de la zapada, micutii au navalit in bucatarie, nerabdatori sa-si potoleasca foamea si sa se incalzeasca. Daca va spun ca nu le-a fost suficienta doar cate o portie, cred ca v-am facut sa intelegeti cat de mult le-a placut aceasta supa care este atat de usor de facut. Dar daca in cazul lor, senzatia de foame acuta putea fi mai presus de placerea gustului, Florin m-a convins ca supa a iesit cu adevarat gustoasa: "E grozava! De sezon! Dulce si aromata! Este fix ce ai nevoie cand intri de la frigul si zapada de afara si vrei sa te incalzesti! A iesit exact cum trebuie." Ei, stiu: veti gandi ca nu ar fi avut "curajul" sa spuna altceva dar credeti-ma ca el nu face niciodata risipa de complimente atunci cand o mancare nu este pe gustul lui. 

Va recomand si voua sa incercati aceasta reteta atat de accesibila si sa-mi spuneti daca si cat de mult v-a placut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu