vineri, 20 ianuarie 2017

Tort "Gerar" cu boabe de cacao - un desert de sezon

"Mami, azi ce avem la desert?" este poate intrebarea pe care o aud cel mai des cand micutii intra in bucatarie, la masa. Si trebuie sa recunosc ca este o intrebare care imi da batai de cap serioase! Ce alternativa mai atractiva decat toate dulciurile frumos ambalate din supermarketuri, le pot eu oferi, care insa sa fie cu adevarat sanatoasa si savuroasa, in acelasi timp? Mai ales ca am la indemana doar ingrediente vegane, intr-o confruntare "inegala" cu tot arsenalul de ingrediente si arome artificiale pe care il desfasoara industria dulciurilor, precum si cu ambalajele si publicitate atent concepute astfel incat sa faca aceste produse irezistibile pentru copii.

Si cum ciocolata este una dintre tenatiile supreme ale micilor devoratori de deserturi, pentru azi m-am gandit la o prajitura ale carei ingrediente principale sa fie boabele de cacao si ciocolata neagra. Iar ca forma de prezentare, m-am gandit ca ce altceva decat un tort ar putea sa-i bucure mai mult! Chiar daca este mai migalos, stiu sigur ca, pentru Eva si Filip, rezultatul este garantat si vor fi pe deplin satisfacuti de un astfel de desert.

Ca la orice prajitura, ne vom ocupa, in ordine, de blat, crema si glazura, atat ca ingrediente cat si ca mod de preparare. Sa o luam, asadar, in ordine...

Pentru blatul tortului am folosit urmatoarele ingrediente:
- o cana cu nuci (puteti folosi migdale in locul acestora);
- o cana cu seminte crude, decojite, de floarea-soarelui;
- 2-3 linguri cu unt de cocos;
- 2 linguri de miere;
- un praf de sare.
Am macinat bine semintele, nucile si cu praful de sare, dupa care am adaugat untul si mierea si am mai blenduit totul putin pana s-a omogenizat. Mi-a rezultat o compozitie sfaramicioasa, dar lipicioasa pe care am intins-o pe un platou, in interiorul inelului pentru tort (daca veti umezi usor mainile cu apa, veti putea netezi mai bine compozitia). Apoi platoul l-am bagat la frigider, pana am pregatit crema.

Pentru crema am folosit urmatoarele ingrediente:
- 250 grame de caju pe care l-am lasat la hidratat peste noapte;
- 250 ml lapte-crema de cocos;
- 4-5 linguri cu unt de cocos;
- zeama de la o lamaie;
- o cana cu boabe de cacao crude (pe care le-am rasnit pana la o granulatie asemanatoare cu sarea grunjoasa, deci nu pudra!);
- miere (se pune dupa gust).
Am pasat caju-ul cu laptele-crema de cocos, zeama de lamaie si untul de cocos iar cand au devenit ca o crema, am adaugat si boabele de cacao rasnite si am amestecat totul cu o spatula. Toata aceasta compozitie am turnat-o peste blat, in interiorul inelului pentru tort si am lasat totul la frigider pentru inca 2-3 ore.

Pentru glazura am folosit:
- 100 grame ciocolata neagra (fara lapte);
- 2 linguri de miere;
- 4-5 linguri unt de cocos;
- pentru ornare, cateva capsune si migdale tocate.
In ciocolata topita (aveti, ca variante, la bain-marie sau in cuptorul cu microunde) am adaugat mierea si untul de cocos si am amestecat bine, totul. Glazura rezultata am turnat-o cu grija peste tort si am intins-o in mod uniform cu o spatula. La final, am ornat tortul cu capsunele taiate pe sfert si cu migdalele tocate, imediat dupa ce am aplicat glazura, apoi am bagat tortul la frigider pentru inca o ora. Timp suficient ca sa intru pe net si sa aflu despre boabele de cacao crude contin de 20 de ori mai multi antioxidanti decat afinele, ca in compozitia lor intra proteine, calciu, caroten, tiamina, riboflavine, magneziu, sulf, flavonoide, antioxidanti si acizi grasi esentiali. Combinatia ideala a acestor elemente ajuta la stimularea producerii in mod natural a acelor fitochimicale in organism care au efecte benefice, precum scaderea colesterolului LDL, imbunatatirea functionarii inimii si reducerea riscului de cancer ( https://viataverdeviu.ro/) .

Ce a iesit, puteti vedea in poze. Cum a iesit va pot povesti Eva, Filip si Florin care au mai cerut cate o felie in plus, la final. Pentru ca este un desert potrivit cu iarna de afara, avand ingrediente de sezon (in special ciocolata si boabele de cacao care iti dau acel boost de energie necesar ca sa infrunti zapada si gerul cand trebuie sa iesi din casa) l-am denumit "Gerar". Si credeti-ma ca, daca il veti servi unor nevegani fara sa le spuneti ca ati folosit ingediente exclusiv vegane, nimeni nu-si va da seama de acest aspect.

Fiind vorba de o prajitura prezentata sub forma de tort, este foarte potrivita si pentru "ocazii speciale" si va asigur ca nu trebuie sa aveti emotii ca nu-i veti incanta pe invitati cu acest desert. Dar cel mai bine, testati-l inainte ca sa va convingeti singuri ca nu veti da gres cu o astfel de prajitura gustoasa si, mai ales, foarte sanatoasa (da, iata ca sintagma "prajitura sanatoasa" nu este pe atat de utopica pe cat am fost obisnuiti sa credem!).

P.S. Daca totusi va doriti sa gustati acest tort dar nu aveti timpul necesar sa il faceti sau aveti emotii ca nu veti reusi, il puteti primi acasa in doua zile, la pretul de 150 de lei. Detaliile sale "tehnice" sunt: diametru: 25 cm; greutatea: aprox. 2 kg.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu